הכל על נקניק סלמי בהריון

הכל על נקניק סלמי בהריון

שלום לכן הריוניות יקרות,
אני מבינה שבמהלך ההריון תאבונכן עלול להשתנות וייתכן שלחלקכן יש חשק מיוחד דווקא לנקניק סלמי. איך אני יודעת את זה? ד"ר גוגל סיפר לי על החיפושים בנושא חחח
אז מיד ישבתי לכתוב לכן מאמר המשך למאמר הקודם שלי בנושא אוכל מותר ואסור בהריון.
-
למרות שאני מבינה את החשק לנקניק, כי גם אני בהריון וגם אני חווה את התחושה הזאת, בכל זאת אני מאוד ממליצה לכן להימנע מאכילת נקניק סלמי נא בתקופה הזו, ואסביר לכן למה:
הסיבה העיקרית היא החשש מפני חיידקי ליסטריה. החיידקים האלו עלולים להימצא בנקניק גולמי שלא עבר הכנה ובישול הולמים. הם יכולים לגרום להרעלת מזון חמורה לנו ההריוניות ואפילו עשויים להוות סכנה לעובר.
-
סיבה נוספת היא שנקניקים מעובדים עלולים להכיל חומרים משמרים שנויים במחלוקת, שגם מהם כשלעצמם כדי להימנע ככל האפשר במהלך ההיריון.
אבל אם בכל זאת ממש בא לי נקניק סלמי בהריון???
תאכלי את הנקניק אבל תני לו לפני כן טיגון טוב במחבת, התהליך הורג את רוב החיידקים באמצעות הבישול.
-
אני מבינה שיש דעה רווחת בנוגע ל"לתת לאישה בהריון לאכול את מה שמתחשק לה" בטענה שאסור לאסור על אישה בהריון לאכול דברים שהיא רוצה כי זה עשוי "לעשות כתם לתינוק".
התגובה שלי בנושא היא- הבריאות יותר חשובה לי.
אני נוטה לכוון את החשקים שלי במסגרת מה שרצוי לאכול בהריון ומוציאה מהתפריט את מה שעשוי להזיק לי ו/או לעובר שלי.
-
אז מה כן אפשר לאכול במקום? יש המון מאכלים טעימים שמותר ואף מומלץ בהיריון - כמו ירקות, פירות, עוף, יוגורט וכד'. ובהחלט אפשר למצוא תחליפים בריאים ונהדרים לנקניק כמו פסטרמה אפויה מנתח שלם, כי יש ממנה מגוון סוגים וזה טעים לא פחות!
-
**אין להתייחס למאמר כהמלצה רפואית או תזונתית בשום צורה או קנה מידה שהיא.
-
אז שיהיה בהצלחה לכולנו בהריון ובכלל!
אוהבת
קורל