הכנת חדר לתינוק בהשראת קון מארי: כל מה שרציתם לדעת

הכנת חדר לתינוק בהשראת קון מארי: כל מה שרציתם לדעת

*כ3 דקות קריאה*

שלום לכם הורים טריים יקרים!

בואו נדבר הפעם על עיצוב חדר תינוקות בהשראת שיטת קון מארי שאני כל כך אוהבת ומעריכה. השיטה שמה דגש על אושר, סדר, ארגון ופשטות כדי לאפשר סביבה בטוחה, נעימה, בריאה ומאפשרת התפתחות אופטימלית לתינוקות, להוריהם ולמשפחות בכלל. בנוסף, שאלות כמו איפה למקם את מיטת התינוק? ואיך לרהט חדר של תינוק? יענו גם כן, כאן במאמר.

בחרתי לכתוב על זה בגלל שאני יודעת מניסיון אישי שהשיטה עושה פלאים לחוויה הביתית ולתהליך הטיפול בתינוק החדש ולכן ידעתי שלשתף אתכם יהיה הדבר הנכון.

הנה 10 טיפים ליישום השיטה בחדר התינוק שלכם:

  1. ארגנו את חפצי התינוק במגירות ובארונות לפי קטגוריות - בגדים, מוצצים, צעצועים, מצעים, קרמים, מוצרי טיפוח, ספרים וכו'. וודאו שהמוצרים שאתם משתמשים בהם לעיתים קרובות, יהיו במקומות הנגישים ביותר עבורכם ההורים וזאת כדי להקל עליכם על תהליך הטיפול בתינוק. מוצרים שאתם לא משתמשים או לא נהנים מהשימוש בהם, תוותרו עליהם ותעבירו אותם הלאה. ארגנו רק את המוצרים שאתם יודעים שאתם צריכים ואוהבים להשתמש בהם.
  2. השאלה "איפה למקם את מיטת התינוק?" מעסיקה הורים טריים רבים - המקום האידיאלי למיטת התינוק או העריסה, הוא בפינה הפנימית ביותר בחדר, הפינה הרחוקה ביותר מהחלון והדלת, היא הפינה האידיאלית עבור שנת התינוק. הפינה הפנימית היא הנעימה ביותר מבחינת טמפרטורה עבור התינוק ותוסיף לתחושת הביטחון שלו בחלל החדר.
  3. השתמשו במוצרי טקסטיל רכים וטבעיים בסביבת התינוק כמו סלסלאות סרוגות ושטיחים סרוגים מכותנה, משטח החתלה נוח ובטוח ועוד. הוסיפו גם וילון חצי שקוף בגוון בהיר והתאימו אותו לחלל החדר.
  4. פנו מקום על הרצפה למשטח פעילות או שטיח פעילות סרוג, שיאפשר איזור משחק והתפתחות נוח ובטוח עבור התינוק שלכם.
  5. צמצמו גירויים ואלמנטים מבלגנים מיותרים, הסיבה לכך היא כדי לא להסיח את תשומת הלב של התינוק יתר על המידה, מפעולות התפתחות, בריאות ושינה טובה.
  6. בחרו 3-4 צעצועים בלבד בכל פעם בו התינוק מקיים זמן פעילות, החליפו את הצעצועים כאשר משעמם לתינוק או לאחר יומיים שלושה. הריענון במשחקים יאפשר לו לגלות בכל פעם, דבר חדש ולהתפתח בצורה מיטבית.
  7. הוסיפו מספר קטן של תמונות לתלייה על הקיר העשויות מחומרים טבעיים כמו עץ או במבוק, הקשורים במידה מסויימת לאחד או יותר מהרהיטים או הצבעים בחדר. אלמנטים אלו יוסיפו אופי לחדר, מראה נעים וסדר בעיניים.
  8. איך לרהט חדר של תינוק? - העדיפו לרהט את חדר התינוק ברהיטים בעיצובים פשוטים. בחרו שידת החתלה איכותית שתשמש אתכם לאורך שנים, מיטת תינוק, ועריסה. דאגו לבחור את הריהוט בגוונים ניטרליים ככל הניתן כמו עץ, אפור, לבן או בז'. הצבעים הללו יאפשרו רוגע ושלווה עבור התינוק. את הצבעוניות תוכלו להוסיף באלמנטים אחרים כמו מוצרי טקסטיל או קישוטי חדר למיניהם. מקמו את הריהוט קרוב במידה סבירה אחד לשני. המטרה היא נוחות מקסימלית, בכל הנוגע לטיפול בתינוק. 
  9. וודאו שהמצעים של המיטה מכסים בצורה מתוחה ומיטבית את המזרון, שהם לא קטנים או גדולים מידי וכך תדעו שהמצעים בגודל המתאים והבטוח ביותר עבור התינוק שלכם.
  10. אפשרו חדירת אור שמש טבעי ואוורור את החדר היטב, לחמצן ולבריאות מידי יום.

בהצלחה רבה בעיצוב חדר התינוק! שיהיה מקום מושלם להתפתחות הילד 🥰

 

אוהבת

קורל בנימינוב

בעלים - ליבר לאם ולתינוק